Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.
close

Filtr cząsteczek stałych obowiązkowy w silnikach benzynowych!

Filtr cząsteczek stałych obowiązkowy w silnikach benzynowych!

GPF (Gasoline Particle Filter) czyli odpowiednik DPF będzie obowiązkowo montowany w silnikach benzynowych od września bieżącego roku. DPF w silnikach diesla był obowiązkowo montowany od 2008 roku, od tego czasu minęło już parę lat i znamy minusy stosowania filtra w samochodach. Szczególnie skupimy się na jednym - takie pojazdy nie radzą sobie w warunkach miejskich szczególnie na krótkich dystansach ponieważ filtr szybko się zapycha i nie ma możliwości wypalenia go. Na różnego rodzaju forach, artykułach motoryzacyjnych jednym głosem mówiono że obecne silniki diesla nie nadają się do miasta i są stworze do pokonywania długich odcinków np. autostradowych, głównym powodem był właśnie filtr cząsteczek stałych. Do miejskiego poruszania się zalecano zakup samochodu z silnikiem benzynowym i teraz pojawia się pytanie czy z tymi silnikami wyposażonymi w GPF będzie tak samo ? Dodatkowe wyposażenie samochodu generuje większe koszty serwisowania. Warto zastanowić się czy te ciągle zaostrzane przepisy są w ogóle producenci wdrożyć w życie, przypominamy aferę znanej marki która uzyskiwała niskie wyniki emisji spalin za pomocą oprogramowania silnika. Czy to jest jeszcze "ekologia" skoro wiele samochodów ma usunięty DPF? czy ktoś zbadał co wydostaje się z rury wydechowej podczas wypalania takiego filtra cząsteczek stałych? Wyniki emisji spalin które są wykonywane laboratoryjnie zapewne mają tyle wspólnego z praktyką co laboratoryjne pomiary spalania (katalogowe) które mają się nijak do praktycznego spalania samochodu w normalnych warunkach drogowych.

Leave a Reply

* Name:
* E-mail: (Not Published)
   Website: (Site url withhttp://)
* Comment:
Type Code